Det som är så otroligt fiffigt med reklamgodis är att det är ett enkelt och trevligt sätt att snabbt få ut sitt namn vid många olika tillfällen. När det är påsk så kan man till exempel dela ut massor av populärt påskgodis, när man har besök på kontoret kan man alltid ha några godsaker till hands och när det är dags för mässa kan man enkelt nappa åt sig några kartonger och bege sig av. Godis passar vid precis alla tillfällen och är något som muntrar upp, gläder och uppskattas av ung som gammal!
Om det är dags att beställa reklamgodis så är det därför alltid en god idé att se till att man har lite extra på lager. Hellre lite för mycket än för lite! Vem vet om man plötsligt får en överraskningsvisit av sina favoritkunder eller om det plötsligt finns extra utrymme för ditt företag under det där särskilda eventet som du trodde var fullt? Att ha ett litet lager med godis kan visa sig bli räddaren i nöden vid många tidpunkter och du bör alltid vara beredd för alla tillfällen.
Till skillnad från många andra reklamprodukter så är godis något man alltid kan ha tillhands. En näve karameller i fickan eller några tablettaskar i väskan kan plötsligt bli ett fantastiskt tillfälle att göra lite extra reklam för sig. Erbjud ett uppfriskande tuggummi vid måltider eller varför inte en god mintchokladbit under den där oplanerade kaffestunden?
Bjud, bjud, bjud! Ju mer en människa bjuder desto mer associeras hon med givmildhet och ett trevligt sätt. Att bli spontant bjuden på en karamell är ett kul och vänligt sätt att stifta nya bekantskaper och en kund kan bli mycket imponerad av din ständiga beredskap. Gör ett gott intryck genom att alltid vara beredd på att bjuda på en riktig godbit!