Det kan nästan låta för bra för att vara sant men faktum är att reklamgodis är ett oerhört enkelt och effektivt sätt att ge ett gott namn åt sitt företag. När en potentiell klient får något gott med sitt varumärke på kommer han eller hon associera denna goda smak med just dig och detta är ju målet med all marknadsföring.
Det som är så fiffigt med just reklamgodis är att det är ett ekonomiskt och lätt sätt att nå många människor med. Om man till exempel skall ställa ut på en mässa eller organiserar ett event så är det lätt som en plätt att ta med sig en massa gott som man kan dela ut till alla involverade. En stor skål med karameller, en härlig chokladask med utsökta bitar, en blandad godispåse; alla utmärkta alternativ att locka åt sig nyfikna liksom att ge ens varumärke en god eftersmak.
De flesta människor gillar godis men däremot har folk ofta olika smak när det kommer till allt ätbart. Vissa tycker att mint är det bästa som finns i hela världen, andra är lakritsfanatiker medan ytterligare andra älskar allt som har med frukt att göra. Varför inte beställa en blandning av alltihopa, med olika färger för varje smak men alltid med ditt varumärke i förgrunden?
Är man på mässa så finns det ofta massor av andra företag som också vill ha uppmärksamhet och genom att erbjuda gratisgodis kan du konkurrera ut dem på ett smart och kostnadseffektivt sätt. Många blir ofta lite trötta under en mässa och om du har något lockande att erbjuda kan det vara den avgörande faktorn till varför de kommer fram just till dig. Har du en potentiell kund som du pratar med så kan den där extra lilla godbiten göra att de bestämmer sig för att arbeta just med dig.