När man delar ut gratisgodis som presentreklam så förmedlar man samtidigt ett viktigt budskap till sina kunder, medarbetare och potentiella klienter. Man berättar att man tycker om att vara givmild, att man gillar att glädja sin omgivning och att man inte är rädd för att lägga en slant på något som uppskattas av andra. En så enkel sak som att dela ut karameller på en mässa eller att alltid ha en liten godisskål tillhanda i fikarummet för sina anställda visar just att man tänker på sin omgivning och att man tycker att godis är kul.
Ibland vill man dock visa extra uppskattning för vissa personer och det handlar ofta om kunder som man är extra varsam om. Man kanske har haft en ständigt återkommande köpare eller en lojal kollega som stått vid ens sida i ur och skur. De anställda har visat sig vara ett ovärderligt team eller man har en medarbetare som ständigt gör det där lilla extra för ett gott samarbete och en bra produkt.
Om man vill visa att man särskilt uppskattar en viss person så kan man välja en profilreklam som kostar lite extra. Det behöver inte handla om diamanter eller märkesvaror men något som alltid uppskattas är en riktigt fin julklapp. När det kommer till julgodis brukar en extra lyxig chokladask vara en enormt uppskattad present, men man kan också välja att ge bort en hel godislåda eller varför inte ett kul paket med hundratals karameller i alla möjliga färger och smaker.
Till julen kan man beställa godis som passar extra bra för tillfället, som till exempel pepparkakor, marsipan eller tomteformade karameller. Sätt din logo i en julgransram eller dela ut godis i julgranskulor. Det finns massor av roliga sätt att sprida julglädje på, samtidigt som man ger sitt varumärke ett riktigt gott namn. Finns det några snälla barn här?