Finns det verkligen ett dåligt tillfälle att ge bort godis till någon? Nej, godis är alltid gott och något som de allra flesta människor uppskattar. Till och med människor som vrålbantar blir glada då det ger dem tillfälle att fuska lite oskyldigt under en kort men njutningsfull stund. Det är ingen slump att svenskar äter mest godis i världen och att de som kommer och hälsar på gärna blir meddragna i denna kultur.
Om man vill satsa på att ge bort reklamgodis så är det bara att rekommendera. Detta är ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att göra ett gott intryck på ett stort antal människor och man kan ha med sig detta godis vid i princip alla evenemang och tillfällen. Det kan handla om en konferens eller en mässa, en firmafest eller en konsert; alternativen och tillfällena är många och varierade.
Man kan också se till att ge bort olika reklamgodis vid olika tidpunkter på året. Ett påskägg med härliga överraskningar är både en traditionell och rolig gåva som en kund kan ta med sig till sin familj, en härligt syrlig tablettask på sommaren med smaker av citron och banan gör solandet ännu soligare och en fin chokladask till julbordet är en både uppskattad och användbar gåva.
Alla människor blir glada av att få presenter och när det är något extra smaskigt blir de extra tacksamma. Att ha som tradition att dela ut godis vid olika högtider och extra viktiga händelser på året blir så något man kommer att associera med just ditt varumärke, och den söta smaken kommer att för alltid förknippas med just dig. Detta är viktiga faktorer när det kommer till marknadsföring och om du lyckas få din klient att tänka på dig under sommarlovet eller påskhelgen har du uppnått ditt mål på ett trevligt och sött sätt.