Som med allt i livet så är goda relationer viktiga även när det gäller val av leverantör om man vill beställa reklamvaror. Det handlar om att ha tillit mellan klient och leverantör och det innebär bland annat att man som kund känner att man får garanterat bra kvalitet och snabb leveranstid. Som leverantör innebär en god klient att man kommunicerar väl, betalar i tid och kommer tillbaka i framtiden.
Om du vill dela ut reklamgodis så är det av yttersta vikt att godiset är gott; annars kommer ju medarbetare, framtida kunder och anställda associera ditt varumärke med låg kvalitet och dålig smak. Nej, när den där karamellen eller chokladbiten med din logo smälter i munnen så gäller det att den endast orsakar välbehag och förtjusning. Smak- och doftsinnena hör till de viktigaste sinnena när det kommer till associationer och om folk genast tänker på dig då de äter en godbit, även om den inte är just ditt reklamgodis, så har du lyckats med ditt mål.
Välj därför alltid en leverantör med både knowhow och erfarenhet, som du kan känna dig trygg med. Du kanske inte är helt säker vilket godis som passar bäst i ditt fall och då är det viktigt med en firma som har stor erfarenhet och som kan komma med råd och tips och som har kapaciteten att leverera det du behöver.
En annan viktig faktor är priser och där är det återigen relationen med kvalitet som kommer in i bilden. Det gäller att hitta en bra balans där man får bra varor till ett bra pris, utan att kvaliteten blir sämre. Tänk på att reklamgodiset är just vad det heter: godis som skall göra reklam, och då vill man ju alltid att det skall handla om god marknadsföring. Ingen vill bli associerad med dåliga produkter som både smakar och illa och ser billiga ut.